Duurzaamheid in het uitgaansleven? Themaweek 2019 weer een groot succes!

De jaarlijkse themaweek zit er weer op en wat was het weer leuk! De themaweek is de zogenaamde projectweek, de week voor de kerstvakantie, waarbij de eerste- en tweedejaarsstudenten in gemengde teams aan de slag gaan omtrent het onderwerp duurzaamheid. Tijdens deze week verzint ieder team nieuwe ideeën om zichzelf te kunnen onderscheiden van de rest en ook dit jaar is dat goed gelukt.

De week startte vol goede moed in de Vondelkerk in Amsterdam. Hier waren verschillende docenten maar ook gastsprekers aanwezig, waaronder Giulia Hetzenauer (voormalig TNS-studente en werkzaam bij Eiffel) en Douwe Luijnenburg (werkzaam bij Green Events). Beide gastsprekers houden zich veel bezig met duurzaamheid in het bedrijfsleven en deelden hun verhaal met de studenten, zodat zij de week geïnspireerd begonnen. De teamindeling werd bekendgemaakt, de onderwerpen aangekaart en er werden meteen al ideeën voor de uitwerking besproken. De sfeer zat er lekker in!

Op dinsdag zijn de teams met hun onderwerpen aan de slag gegaan: vervoer, vervuiling en uitgaanstoerisme. Hun doel was om deze onderwerpen, met betrekking tot duurzaamheid, te ‘promoten’ op hun eigen originele manier. Alles stond in het teken van het uitgaansleven, dit om het voor de studenten ook relevant te houden. Hierbij kun je denken aan verbeteringen voor Uber, vaker met de fiets gaan, minder plastic op festivals en hoe daarvoor gezorgd kon kan worden. Vanwege de vele teams zijn er ook veel leuke uitingen gekomen met enorm veel originaliteit.

De invulling van de week liep verder erg voorspoedig. Het team dat de aftermovies heeft gemaakt heeft alle teams van begin tot eind gevolgd; deze filmpjes zullen later ook op de website van TNS verschijnen. Alle lokalen waren vol, iedereen was de hele week druk in de weer, en de interviews aan het begin van de week zijn erg nuttig geweest om tot de uiteindelijke projectideeën te komen.

Het leukst aan deze themaweek was volgens de meeste studenten de combinatie van theorie en praktijk. Er moest zeker onderzoek gedaan worden, maar om er vervolgens ook echt iets mee te doen, dat vonden ze toch wel het allerleukste. Ondanks dat samenwerken lastig kan zijn, was het over het algemeen super gegaan en liep het lekker vlot.

Tijdens een themaweek strijden de teams ook met elkaar voor het beste idee. Dat werd uiteindelijk een 3D-experience, waarbij je in een duurzame ton terechtkwam. De winnaars ontvingen een geldbedrag om van uit eten te gaan om hun succes te vieren. Maar eigenlijk is iedereen een winnaar, want de resultaten waren fantastisch! 
Ik wil ook een Themaweek meemaken!
Begint het meteen bij je te kriebelen als je dit artikel leest? Ambieer jij ook een creatieve carrière rondom marketing en communicatie? Wil je graag alles leren over ondernemen? Meld je nu aan voor de volgende open avond en ontdek of The New School ook iets voor jou is.