Wil jij ook naar Cannes (en Google?) Zo doe je dat!

TNS-student op ministage bij hoofdkantoor Google

TNS-student Dion Holla is nu een week op ministage bij Google in Silicon Valley om daar leren van de beste marketing creatives in het vak. Deze prachtkans heeft hij te danken aan zijn prestaties in Cannes Lions, het grootste marketingfestival ter wereld waar hij in juni 2018 deelnam de prestigieuze Roger Hatchuel Academy. Ook dit jaar selecteert The New School topstudenten die mee mogen naar Cannes. 
Spot Dion!
Dankzij The New School en mijn docent Mediapsychologie en marketinggoeroe Kyra Roest mocht ik vorig studiejaar deelnemen de Roger Hatchuel Academy, een 5-daagse cursus creative markting opgericht door Cannes Lions. Van de 27 internationale studenten had ik de eer om Nederland te vertegenwoordigen.
– Dion Holla 

Van Cannes naar Silicon Valley

‘Een groot deel van het programma werd georganiseerd door Google. Op het speciaal ingerichte ‘Google Beach’ volgde ik lezingen en workshops over de nieuwste trends en ontwikkelingen bij het grootste Techbedrijf ter wereld. De Roger Hatchuel Academy en Google hebben mij uitgenodigd in november een week cursussen te volgen op het hoofdkantoor in Silicon Valley. Een geweldige eer! Google investeert graag in de toekomst, en dus ook in jong talent: zij gaan immers de creatieve marketing van de komende jaren bepalen.’
(Destijds) vierdejaars student Dion Holla (links) en alumnus Daan Hülsmann (rechts) bij de Cannes Lions. Daan was mee met RA*W. 

Cannes Lions: een boost voor je carrière

‘Cannes Lions is het grootste marketingfestival ter wereld. Tijdens dit event komen vooraanstaande bedrijven en organisaties van de creatieve marketingwereld bij elkaar in het Zuid-Franse Cannes. Een ideale plek om te leren en te netwerken. Naast het intensieve Google-programma volgde ik inspiratiesessies, lezingen en workshops van onder andere de CMO van Lego, de oprichter van het magazine Intern en de CMO van Rolling Stone magazine.’ 


‘Eigenlijk is Cannes Lions het vierdejaars vak Innovatie, dat gegeven wordt door Mediapsychologe Kyra Roest, onder een vergrootglas. Je wordt geïnspireerd, leert extreem veel over de markt van morgen en maakt jezelf daarmee ontzettend relevant voor de arbeidsmarkt. Het was voor mij een unieke ervaring om deel te mogen nemen aan de Roger Hatchuel Academy. Het heeft mijn vaardigheden, kennis en netwerk een enorme boost heeft gegeven.’  

Meer bewust van mijn mogelijkheden

‘De Roger Hatchuel Academy is bedoeld voor studenten die bijna klaar zijn met hun opleiding zijn. Er wordt intensief gewerkt aan je persoonlijke ontwikkeling, zoals netwerken. Tijdens Cannes Lions spreek je mensen die zomaar je toekomstige werkgever kunnen zijn. De vraag die vaak gesteld wordt op het moment dat je een baan zoek is: Wat kun je? Dit is een lastige vraag om te beantwoorden. Zeker als je nog student bent of aan het begin van je carrière staat. Door de cursus ben ik bewuster geworden van mijn mogelijkheden en kan ik mijzelf nu beter verkopen. Ook heb ik geleerd om een gesprek zo te creëren dat de communicatie comfortabel verloopt. Hierdoor bouw je makkelijker een band met iemand op.’

 ‘Ook heb ik geleerd dat de onlinewereld steeds belangrijker wordt. Een global bedrijf betekent anno 2018 ook écht global. Iedereen van overal ter wereld kan zich aansluiten. Tijdens de workshops heb ik manieren geleerd om hierop in te spelen en hoe belangrijk het is de top van de bedrijven divers te maken. Bedrijven die niet mee veranderen, zullen het in de toekomst lastig krijgen.’ 
‘Eigenlijk is Cannes Lions het vierdejaars vak Innovatie, dat gegeven wordt door Mediapsychologe Kyra Roest, onder een vergrootglas. Je wordt geïnspireerd, leert extreem veel over de markt van morgen en maakt jezelf daarmee ontzettend relevant voor de arbeidsmarkt. Het was voor mij een unieke ervaring om deel te mogen nemen aan de Roger Hatchuel Academy. Het heeft mijn vaardigheden, kennis en netwerk een enorme boost heeft gegeven.’  

Unieke kans

‘Ik ben The New School en mijn docent Kyra Roest ontzettend dankbaar voor deze kans. Naast haar werkzaamheden op school is zij mede-initiatiefneemster van Embassy of Dutch Creativity, dat een platform biedt voor Nederlandse bedrijven in het buitenland, zoals tijdens het Cannes Lions festival. Kyra is voor mij een docent die je de kans geeft om veel te leren, ik heb haar ook mogen helpen in haar organisatie. Op The New School heb ik niet alleen de basisvaardigheden geleerd die ik nodig heb, maar ook unieke ervaringen zoals deze opgedaan in het werkveld. Deze unieke combinatie zorgt ervoor dat je als student jezelf leert kennen en een goede fit wordt voor de arbeidsmarkt.’

Ook dit jaar weer TNS-studenten naar Cannes

The New School selecteert ook dit studiejaar weer een of meerdere studenten die naar Cannes Lions mogen. Wie weet wat daar voor moois uitrolt. We wensen Dion in elk geval heel veel plezier en succes in Silicon Valley!
Zie jij jezelf ook naar de Cannes Lions gaan?
Begint het meteen bij je te kriebelen als je dit leest? Ambieer jij ook een creatieve carrière rondom marketing en communicatie? Wil je graag alles leren over ondernemen? Meld je nu aan voor de volgende open dag en ontdek of The New School ook iets voor jou is.