Vakken

We practice what we teach

De docenten van The New School zijn veelal naast hun docentschap, werkzaam in hun vakgebied.
Marketingcommunicatie is een veelzijdig werkterrein. Het curriculum van The New School weerspiegelt die veelzijdigheid. Je volgt een uitgebreid aantal vakken. Uiteraard marketing en communicatie, maar ook psychologie, recht, graphic arts, cultuur en maatschappij.
Marketing is niet weg te denken op The New School. Het vak marketing leert je niet alleen de theorie maar ook hoe je deze toepast.
Bij deze module leren studenten onder begeleiding hun eigen bedrijf opzetten in een team of als zelfstandig ondernemer.
In dit vak ontdek je dat basisprincipes als vorm en inhoud, concept en uitvoering, kleurgebruik en betekenis, binnen alle vernieuwingen blijven gelden.
Je leert de beginselen van de fotografie zodat je je eigen foto's en het werk van anderen kunt beoordelen.
English is a basic ingredient for all students. These days it is important that your English is internationally acknowledged. 
Het vak financiën heeft een algemeen vormend karakter en biedt inzicht in maatschappelijke mechanismen.
Bedrijfscommunicatie behandelt diverse vormen van communicatie binnen een organisatie en leert je wat een goede organisatie succesvol maakt.  
Je leert de scherpte te vinden in boodschap, doelgroep en middelen die nodig is om communicatiedoelen te realiseren.
De keuzemodule Concepts & Ideas  is een all round introductie in de creatieve kant van de reclame wereld. 
Verhalen zijn niet slechts lappen tekst. Bij dit vak leer je verhalen schrijven op een unieke manier en leer je om jezelf te inspireren door je omgeving.
Crossmedia is een introductie in het hele scala van nieuwe media. De student krijgt inzicht in de trends, zowel op technisch als op conceptmatig gebied. 
As the teachers of English writing for first and second year students, we are responsible for introducing a variety of useful practical subjects.
Binnen Marketingcommunicatie wordt aandacht besteed aan de verschillende aanpakken en -middelen.
Er worden hoofdzakelijk commerciële calculaties uitgevoerd, maar daarnaast is er ook aandacht voor eenvoudige statistische bewerkingen.
In dit vak doorlopen studenten alle fases bij het creëren van een product: van briefing naar een creatief concept tot de presentatie van dit concept.
In dit vak onderzoeken we hoe wat een goede organisatie succesvol maakt, en hoe het in de praktijk werkt.
Een brede algemene ontwikkeling, en dus inzicht in maatschappelijke en culturele tendensen is een pré in het vakgebied marketingcommunicatie.

In het eerste jaar wordt het vak Maatschappij & Cultuur gecombineerd met het vak Actualiteiten & Trends.
Storytelling in beeld. Verhalenvertellers, redacteuren en verslaggevers weten vaak heel goed welke ingrediënten er in hun verhaal moeten. 
Deze module helpt de studenten zich grondig voor te bereiden op het zelfstandig opzetten en uitvoeren van onderzoek voor tijdens én na de studie.
Een introductie in de wereld van de online marketing. Beginnend met de omslag van traditionele marketing naar online marketing.
In het vak persoonlijke ontwikkeling leren de derdejaars studenten zichzelf in professioneel opzicht beter kennen.
Professioneel leren omgaan met schriftelijke communicatie. Daarvoor is het essentieel dat je informatie kan verwerken en produceren. 
Je krijgt de theorie om projecten effectief uit te voeren en beheersen. Ook leer je hoe je persoonlijke stijl bijdraagt aan het succes van een project. 
Psychologie is niet weg te denken binnen het vak marketingcommunicatie. Bij communicatie draait het tenslotte om menselijk gedrag.
Recht vormt de ruggengraat van onze samenleving, onze normen en waarden en de manier waarop wij met elkaar omgaan.
Deze keuzemodule is met name geschikt voor studenten die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van marketing en management. 
In deze module ontwerpen studenten innovatieve marketingconcepten op basis van ontwikkelingen op het snijvlak van nieuwe media en digitale cultuur.
Goed zijn in je vak is de basis, maar hoe zorg je ervoor dat je ideeën ook geaccepteerd worden? Dat leer je bij consultancy Skills.
 De studenten leren hoe ze keuzes kunnen maken voor de wijze waarop over de situatie gecommuniceerd kan worden.