Innovatie door waardecreatie

De invloed en de aanwezigheid van nieuwe media neemt nog elke dag toe. Steeds meer bedrijven geven hun reclamebudget uit aan een mix van mediakanalen: online, offline, gaming, digitale tv, printmedia etcetera.

Dit komt zowel door de toename van het gebruik van devices (het mobiel, de tablet, de laptop) als ook door sociale inslag die de programmatuur heeft gekregen (Facebook, Twitter, LinkedIn).

Jaar 2

Het vak Innovatie door waardecreatie is een introductie in het hele scala van nieuwe media. De student krijgt inzicht in de trends, zowel op technisch als op conceptmatig gebied. Inzicht in de ontwikkeling van de nieuwe media, de toekomst van sociale media, gaming en mobiel. De student moet ze begrijpen en er mee leren werken. Hierbij ligt de aandacht naast de impact op de marketing en communicatie ook op de impact van deze nieuwe media op de maatschappij.

Daarnaast leer je bij het vak crossmedia wat huidige crossmediale campagnes zijn en hoe je een mix opbouwt. Je leert effectief online te surfen, informatie vanuit het web te organiseren, databases te koppelen en steun te geven aan de creatieven aan de bureaukant. Als je ook het vak webdesign volgt, heb je een stevige basis voor je eerste stage en een carrière in de reclame.
Ayman van Bregt
Ik help bedrijven om meer waarde voor klanten te creëren met digitale middelen, de relatie met klanten te verstevigen en nieuwe inzichten op te doen. Als digitaal strateeg zet ik onder andere digitale (en sociale) media in om sociale business, digitale waarde- en ervaringen te verbeteren.
Roel Hooiring
Ik daag studenten uit om zich elke dag te verwonderen, om met een creatieve blik naar vraagstukken te kijken. Ik help je om een je eigen mening te vormen, een visie te hebben op communicatie, je te verplaatsen in een klant, je aannames te valideren en al je competenties te benutten.