Marketing

Marketing is niet weg te denken op The New School. Het vak marketing leert je niet alleen de theorie maar ook hoe je haar toe past. Naast de basisbegrippen van marketing, consumentengedrag en verschillende vormen van publieksgedrag, ontwikkel je inzicht op het gebied van marketing en het gedrag van de consument.

Jaar 1

In het eerste jaar ligt de nadruk op kennis en inzicht van de basisbegrippen. Het gaat om: business to consumer en business to business, groei – en concurrentiestrategieën, marktanalyse en –segmentatie en verschillende marketingmodellen. Statistische bewerkingen en commerciële calculaties worden geoefend. 

Jaar 2

Het eerste trimester van het tweede jaar wordt besteed aan completering van de theorie. Creatief en commercieel denken worden bevorderd. In het tweede jaar schrijf je drie marketingplannen, waarbij de lat steeds hoger gelegd wordt. Naast de traditionele marketing wordt in het tweede jaar extra aandacht besteed aan ontwikkelingen op het terrein van digitale marketing.

Na twee jaar marketing ben je in staat een marktonderzoek, een concurrentie-analyse en een marketingstrategie opzetten, verschillende marketingmodellen toepassen, calculaties uit te voeren en daaruit conclusies trekken. Daarnaast kan je doelgericht, creatief en kritisch denken over ontwikkelingen in de marketing.
In het derde jaar kan je kiezen voor de verdiepingsmodule Strategische Marketing.
Annelies Schellekens
Internationale ervaring als Marketeer voor o.a. merken als L'Oreal en Nubikk. Eigenaar van Seventury Marketing & Strategy.
Alex de Jong
Heeft ervaring in estate planning en vermogens beheer.  Voorafgaand aan mijn aanstelling bij The New School doceerde ik marketing op de cursussen NIMA -A en NIMA- B.