Psychologie

Psychologie is niet weg te denken binnen het vakgebied marketingcommunicatie. Bij marketingcommunicatie draait het tenslotte om het gedrag van mensen.

Door kennis te hebben van gedrag van mensen en het menselijk brein, kun je je communicatie of marketingcommunicatie strategie hierop aanpassen. Bij het vak psychologie krijg je een basis van de algemene psychologie. Daarnaast leer je een adviesrapport te schrijven en een presentatie te geven over een onderwerp op het gebied van marketingcommunicatie, waarbij uiteraard met een psychologische kijk gekeken wordt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan “Hoe kun je de populariteit van Facebook op middelbare scholen verklaren?”. 

Jaar 1

Aan het einde van het eerste jaar heb je een goed beeld van de verschillende stromingen binnen de psychologie, de meest voorkomende begrippen en de rol van psychologie in marketingcommunicatie. Je krijgt inzicht in de psychologie van anderen en in je eigen functioneren in relatie tot die anderen, primair in een werk- en marktcontext. Belangrijke thema's voor discussie zijn persoonlijkheid, waarneming, leren, motivatie, emoties, verbale- en non-verbale communicatie en beïnvloeding. 
Ilse Reijs
Ilse is van huis uit loopbaanpsycholoog en heeft voor een aantal grote bedrijven gewerkt. Nu heeft ze haar eigen praktijk en geeft ze les op TNS.
Kyra Roest
Kyra is naast docent aan TNS ook freelance marketing communicatie specialist. Ze heeft zowel offline als online ervaring aan de klant en bureau kant.