In deze module leer je wat strategische communicatie is. Je leert de scherpte te vinden in boodschap, doelgroep en middelen die nodig is om communicatiedoelen te realiseren. Aan de hand van voorbeelden leer je hoe bedrijven de verschillende communicatie-uitdagingen aangaan met de interne en externe omgeving. Strategische communicatie is een continu proces, omdat organisaties in een voortdurend veranderende omgeving werken.
Het ontwikkelen van een eigen communicatiestrategie om een stage te verkrijgen, vormt de rode draad door deze module heen. Je gaat concreet aan de slag met de theorieën en modellen uit het boek en de overige aangereikte literatuur. Jouw strategische communicatieplan lever je als opdracht in.
Het abstracte en vaak als complex ervaren begrip ‘strategie’ leer je om te zetten in een begrijpelijk en overzichtelijk aantal te nemen stappen. Tijdens een tentamen laat je zien dat je kennis hebt over het vakgebied van communicatiestrategie en je deze kennis kunt toepassen op een casus.
Het ontwikkelen van een eigen communicatiestrategie om een stage te verkrijgen, vormt de rode draad door deze module heen. Je gaat concreet aan de slag met de theorieën en modellen uit het boek en de overige aangereikte literatuur. Jouw strategische communicatieplan lever je als opdracht in.
Het abstracte en vaak als complex ervaren begrip ‘strategie’ leer je om te zetten in een begrijpelijk en overzichtelijk aantal te nemen stappen. Tijdens een tentamen laat je zien dat je kennis hebt over het vakgebied van communicatiestrategie en je deze kennis kunt toepassen op een casus.