Maatschappij & Cultuur

Een brede algemene ontwikkeling, en dus inzicht in maatschappelijke en culturele tendensen is een pré in het vakgebied marketingcommunicatie. 

Jaar 1

In het eerste jaar bestudeer je de rol van levensbeschouwelijke stromingen wereldwijd, en krijg je een overzicht van de westerse cultuurgeschiedenis in vogelvlucht. 

Jaar 2

In het tweede jaar maak je begeleide opdrachten over vragen, die iedereen die geïnteresseerd is in de marketingcommunicatie, zullen aanspreken: Hoe herken je maatschappelijke groepen? Hoe leven zij, hoe denken zij? Hoe moet je je gedragen in andere culturen? En met welke maatschappelijke en culturele trends moet je in de toekomst rekening houden?
Joost Gramsbergen
Na afronding van de studie geschiedenis trok ik naar Amsterdam om les te geven. Sinds 1988 geef ik les op The New School. Aangezien ik een nieuwsgierige alleseter ben van informatie kan ik veel van mijn interesses kwijt in de lessen voor de school. 
Joan Veldkamp
Ervaring heb ik opgedaan als correspondent in Japan en China. Na terugkomst heb ik gewerkt als buitenlandredacteur voor de NOS; eind 2015 ben ik begonnen aan het boek ‘Vrijhaven Shanghai’ en gaandeweg ontstond de wens om ook les te geven.